Duel Masters Portal
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 

 
Boltok

Srknytz Szombathely
9700 Hefele M. u. 3
/a T-Com mellett a stl utcban /

Telefonszm:+36/70/318-8815

 

 

 

Srknytz Veszprm
8200, Veszprm Kossuth u. 10/A
Kinizsi zlethz I emeletn

Telefonszm: 06-70-599-4130

 
Linktr
 
Chat!

Nv:
Jelsz:
(Jelsz nem ktelez, csak ha regisztrlva vagy a nasa.hu-n.)
Szmll
Induls: 2005-05-20
 
A scriptek innen szrmaznak:
Honlappt portl
hitetlen portlja
 
Szablyok
Szablyok : Szjegyzk, krdsek

Szjegyzk, krdsek

  2005.08.20. 18:44


Szjegyzk

 

Tmads: A te harci zndban lv lnyeid meg tudjk tmadni az ellenfeledet, vagy az tappelt lnyeit. A tmadshoz tappeld az egyik lnyed s mondd, hogy mit szeretnl vele megtmadni. Ha egy lny egy msikat tmad, akkor csatznak. Az ersebb lny gyz. A vesztes a tulajdonosa temetjbe kerl. Ha egyformn ersek, akkor mindkt lny a temetbe kerl. Ha az egyik lnyed az ellenfeled tmadja s nem tudja blokkolni, vlaszd ki az egyik pajzst. Az ellenfelednek a kezbe kell vennie azt. Ha megtd az ellenfeled, amikor nincs pajzsa, nyertl!

Csata! Kt lny csatzik, amikor az egyik megtmadja a msikat. Akkor is csatznak, ha az egyik blokkolja a msikat. Az ersebb lny gyz. A vesztes a temetbe kerl. Ha ugyanolyan ersek, akkor mindketten a temetbe kerlnek.

Harci zna: Ez a te s az ellenfeled pajzsai kztti terlet. Csak a harci znban lv lnyek tudnak tmadni.

Blokkol: Minden lnyed, amin a „blokkol” sz fel van tntetve, meg tudja lltani az ellenfeled lnyeinek tmadst. Lsd a „kulcsszavakat” (a 12. oldalon).

ttrni a pajzsot: Ha az egyik lnyed megtmadja az ellenfeled s nem tud blokkolni, akkor ttri az egyik pajzst. Ez azt jelenti, hogy kivlaszthatsz egyet a pajzsai kzl s a kezbe veszi azt.

Kijtszani: Hogy kijtssz egy varzslatot, rakd ki a kezedbl, fizesd ki az rt s tedd azt, ami r van rva.

Civilizci: A Duel Masters jtkban 5 civilizci ltezik. A krtya szne jelzi, hogy melyik civilizcibl szrmazik: srga = fny, fekete = sttsg, piros = tz, zld = termszet, kk = vz. A civilizci fontos szerepet jtszik a lnyek megidzse s a varzslatok kijtszsa sorn. Ha egy lnyrt, vagy varzslatrt fizetsz, a felhasznlt mank kzl 1-nek abbl a civilizcibl kell szrmaznia, amibl a lny, ill. varzslat szrmazik.

r: A lny, ill. varzslat ra a krtya bal fls sarkn van feltntetve. Annyi mant kell fizetned ahhoz, hogy kijtszd a krtyt, amennyi az ra. A fizetett mank kzl legalbb 1-nek abbl a civilizcibl kell szrmaznia, mint krtya, amit ki akarsz jtszani.

Lny: A lnyek a jtk legfontosabb krtyi. k tudnak tmadni, ha a harci znban vannak. Az ellenfeled megtmadsval tudod csak megnyerni a jtkot.

Pakli: Neked is s ellenfelednek is van egy pakli krtyja. A kezd paklik 20 laposak. Ha nem a kezd csomaggal jtszol, a paklidnak 40 laposnak kell lennie. Ugyanolyan lapbl maximum csak 4 db. Lehet a paklidban. A kezd csomagban lv 2 kis paklit sszerakhatod, hogy 1 teljes rtk paklit kpezz. A jtk kzben sem te, sem ellenfeled nem nzheti meg a pakliban lv lapokat s nem vltoztathatja meg a sorrendjket, kivve, ha egy krtya azt utastja.

Megsemmisteni: Egy lny megsemmistse a harci znbl a temetbe helyezst jelenti. Megsemmistheted sajt, vagy ellenfeled lnyeit. Ha egy krtyn az ll, hogy semmists meg valamit, csak egy lnyt vlaszthatsz – nem pajzsot, vagy a mana znban lv krtyt.

Kidobni: Ha egy krtyt kidobsz, akkor azt kiveszed a kezedbl s a temetbe rakod.

Dupla tr: Minden lnyed, ami rendelkezik a „dupla tr” kpessggel, 2 pajzsot tr t mindig, ha megtmadja az ellenfeled s nem tud blokkolni. Lsd a „ kulcsszavakat”. (12.o.)

Hzs:  Ha egy krtyt hzol, akkor a paklid tetejrl a kezedbe veszed. Ne mutasd meg az ellenfelednek.

Evolcis lny: Egy evolcis lnyt csak egy, a harci zndban lv, ugyanolyan tpus lnyre tudsz megidzni. (Lsd 7. oldal).

Hangulat szveg: Ez a szveg nmely szvegdoboz aljn tallhat, de nem befolysolja a jtkot. Azrt „hangulat” szveg a neve, mert csak a jtk hangulatnak emelsre szolgl.

Temet: Ide kerlnek a kidobott lapjaid. Tartsd kppel felfel, a paklid mellett.

Leoszts: A kezedben lv krtyk a leosztsod. Megnzheted ket, de ne mutasd meg az ellenfelednek. Akkor is van leosztsod, ha a kezedben nincs krtya. Pldul, ha egy krtyn az ll, hogy dobd ki a leosztsodat, de nincs krtya a kezedben, akkor is ki tudod dobni a leosztsod.(Csak 0 lapot dobsz ki).

Mana: A mana a mgikus energia egy tpusa. Ezt az energit arra hasznlod, hogy fizess a lnyekrt s a varzslatokrt. A mant a mana znban lv krtyk tappelsvel kapod. Minden egyes tappelt krtya 1 mant ad abbl a civilizcibl, amelyikhez tartozik. Amikor fizetsz egy lnyrt, ill. varzslatrt, legalbb 1 olyan mant  kell hasznlnod, ami abbl a civilizcibl szrmazik, amelyikbl a lny, ill. a varzslat. Pldul, ha egy termszet lnyt akarsz megidzni, aminek 8 az ra, legalbb 1 termszet mant fizetned kell. A tbbi 7 lehet ms civilizcibl is.

Mana zna: Ez a kzted s a pajzsaid kztt lv terlet. Egy krben egyszerre csak 1 krtyt rakhatsz a mana zndba, kivve ha egy varzslat vagy hats msra utast. Ha nem akarsz, nem kell minden krben raknod egy krtyt a mana zndba. Brmennyi krtya lehet a mana zndban. Ha a mana zndba raksz egy krtyt, nem kell kifizetned az rt, mert nem idzed meg, ill. nem jtszod ki, mint egy varzslatot. A mana znban lv krtyknak a mana termelsen kvl semmilyen kpessgk nincs. (Hagyd figyelmen kvl a rajtuk lv szveget.)

Er: Ez a krtya bal als sarkn lv szm. A lny ereje mutatja, hogy milyen jl harcol. Ha lnyek egymssal harcolnak, az ersebb legyzi a msikat. Dntetlen esetn mindketten vesztenek. Nmely lnynek egy plusz jel (+) van az erje mellett. A plusz jel egy emlkeztet az olyan lnyeken, melyek klnleges kpessgek miatt ersebbek lesznek, mint az „ers tmad” lnyek.

Ers tmad: Az „ers tmad” lnyek tmads sorn ersebbek lesznek. Lsd a „kulcsszavakat” (23.o.).

Pajzs: A jtk elejn 5 krtyt raksz magad el, arccal lefel. Ezek a pajzsaid. Ha egy lny tmad s a jtkos, akit tmad, nem tud blokkolni, akkor a jtkos egyik pajzst ttri. Ha egy pajzs ttrik, a tulajdonosa a kezbe veszi. Te nyersz, ha az egyik lnyed megtmadja az ellenfeledet, amikor mr nincs tbb pajzsa (feltve ha nem blokkoljk a tmadst). Ha egy krtya megengedi az ellenfelednek, hogy brmelyik pajzsod megnzze, nem keverheted ssze ket, hogy az ellenfeled ne tudja, hogy melyiket ltta.

Pajzs bumerng: Ha a pajzs znbl a kezedbe veszel egy olyan varzslatot, ami „pajzs bumerng”, azonnal kijtszhatod anlkl, hogy kifizetnd az rt. Lsd a „kulcsszavakat” (13.o.).

Vgzetes:  A „vgzetes” lnyek nagyon veszlyesek a csatban. Lsd „kulcsszavak” (13.o.).

Varzslat: A varzslatok olyan krtyk, amelyek csinlnak valamit s utna a temetbe kerlnek. Ha nem tudsz vgrehajtani mindent, amit a varzslat ler, akkor csinlj meg belle annyit amennyit tudsz.

Lps: Minden jtkos kre 6 lpsre oszlik: (1) kezdd el a krd, (2) hzz egy lapot, (3) rakj egy krtyt a mana zndba, (4) idzz lnyeket s varzsolj, (5) tmadj, s (6) fejezd be a krd. Lsd a „kr sorrendet” (3.o.).

Idzs: Az idzs azt jelenti, hogy kiveszel egy lnyt a kezedbl, kifizeted az rt s leteszed a harci zndba.

Idzsi betegsg! A legtbb lny idzsi betegsgben szenved, amikor kirakod a harci znba. Ez azt jelenti, hogy a kvetkez krdig nem tud tmadni. Az idzsi betegsg nem gtolja a lnyeket a blokkolsban. Az evolcis lnyekre nem hat az idzsi betegsg.

Tappels: Ha tappelsz egy lnyt, az oldalra fordtod. A krtya tappelse jelzi, hogy ebben a krben mr hasznltk. Ha egy lnyt tappelsz (pldul tmadskor), nem kell a mana zndban lv krtykat is tappelned. Ha egyszer kifizettl egy lnyt, nem kell azrt fizetned, hogy tmadjon.

Visszatappels: Ha visszalltasz egy krtyt fggleges llsba, akkor visszatappeled.

 

 

 Krdsek?

 

 

Ha krdsed van, a vlaszt r lehet, hogy itt megtallod. Ha ebben a szablyknyvben nem tallod a vlaszt, akkor hasznld az elrhetsgnkrl adott informcit a 31. oldalon.

 

ltalnos krdsek

K: Miben klnbznek a lnyek a varzslatoktl?

V: Ha megidzel egy lnyt, a harci zndba rakod s az ott marad, hogy szolgljon tged minden krben (kivve, ha elveszt egy csatt, vagy valami ms okbl a temetbe kerl). Ha egy varzslatot jtszol ki, tedd ami r van rva s dobd ki a temetbe. Ha viszont a mana zndba raksz lnyeket s varzslatokat, ugyangy mkdnek. Oda rakod ket s ott maradnak.

 

K: Ha egy varzslaton az ll, hogy vlasszak egy lnyt, kijtszhatom akkor is, ha nincs lny, amit vlaszthatnk?

V: Igen. Brmilyen varzslatot kijtszhatsz, ha azt a megfelel idben teszed s van hozz elg mand, hogy kifizesd az rt. Ha kijtszod a varzslatot, hajts vgre a rajta lv utastsokbl annyit, amennyit tudsz. Ha nem tudsz valamit megtenni, amire utast, ne csinld meg s dobd ki a temetbe.

 

K: Ha egy krtya hatsa az ellenfelemet s engem is utast valamire, akkor ki hajtja vgre elszr azt, amit tennie kell?

V: ltalban a sorrend nem szmt, de ha mgis szmtana, akkor az jn elszr, akinek ppen a kre van.

 

(Tudtad, hogy… ? Az a jtkos, aki kezd, az els krben nem hz lapot.)KP

 

K: Ha az egyik krtyn az ll, hogy semmistsem meg az ellenfelem egyik lnyt, akkor vlaszthatok a mana znjban lvk kzl is?

V: Nem. Csak a harci znban lv lnyeket lehet „megsemmisteni”. Ha egy varzslat lehetv teszi, hogy az ellenfeled mana znjbl egy krtyt a temetjbe kldj, akkor az arra pontosan r lesz rva.

 

A paklival s a temetvel kapcsolatos krdsek

 

K: Mikor vesztek, ha kifogy a paklim? Akkor, amikor flhzom az utols lapot, vagy akkor, amikor hzni prblnk, de nem tudok, mert nincs tbb lap?

V: Ha felhzod az utols lapot, egybl vesztesz.

 

K: Megnzheti az ellenfelem a temetben lv krtyimat?

V: Igen. Mindketten megnzhetitek a temetben lv krtykat. ( A kezedben lv lapokat viszont csak te nzheted meg, de a paklidban lvket te sem.)

 

(Tudtad, hogy… ? Ha az ellenfeled flhzza a paklija utols lapjt, te nyersz.)KP

 

rak kifizetsvel kapcsolatos krdsek

 

K: Ha egy lnynek 5 az ra s tmadni akarok vele, kell-e 5 krtyt tappelnem a mana znmban ahhoz, hogy tmadni tudjon?

V: Nem. Csak akkor kell az 5 krtyt tappelned, amikor elszr megidzed a lnyt a harci zndba. Ezutn soha tbbet nem kell mg egyszer fizetned rte.

 

K: Ha egy sttsg lny van a kezemben, aminek 4 az ra, akkor az azt jelenti, hogy 4 sttsg krtyt kell tappelnem a mana znmban?

V: Nem. A 4 kzl csak 1-nek kell sttsgnek lennie. ( Az is j, ha 1-nl tbb sttsget tappelsz.)

 

A lnyek klnbz znkban elltott feladataival kapcsolatos krdsek

 

K: Mi a klnbsg egy lny mana znba helyezse s annak, a harci znba val megidzse kztt?

V: Ha a lnyt a mana znba rakod, a rrt dolgok nem fontosak. Csak a civilizcija fontos. A mana zndban lv krtyk csak arra jk, hogy tappelskkel fizetni tudj a tbbi krtydrt. Ha megidzel egy lnyt a harci znba (vagy kijtszol egy varzslatot), olvasd el s hajtsd vgre, ami r van rva.

ltalban nem helyezhetsz t krtykat az egyik znbl a msikba, de van nhny specilis lap, amely ezt lehetv teszi.

 

(Tudtad, hogy…? A mana znban lv krtyidat tappelheted manrt, de ms kpessgk nincs.)KP

 

K: Honnan tudom, hogymelyik krtym termel nekem mant s ,hogy melyik tud harcolni?

V:2 dologrl tudod megklnbztetni ket.Az egyik,hogy a harcra kpes lnyeid a harci znban,a pajzsaid eltt vannak.A mana-termel krtyid pedig a pajzsaid mgtt a mana-zndban vannak.Arrl is meg tudod klnbztetni ket,hogy a mana-termel krtyidat fejjel lefel rakod le/gy hogy ne tudd elolvasni a rajtuk lev szveget,a mana szmon kvl/.

 

K::Tudom-e a temetben lv lnyemre rrt szveg szerinti kpessget hasznlni?

V:Nem.hacsak az nincs kln rrva a lnyre,a szvegdobozban lert kpessgeket nem tudod hasznlni,ha a lny a temetdben,a kezedben,vagy a mana-zndban van.

 

Tmadssal kapcsolatos krdsek

 

K: Ha az egyik lnyem megtmadja az ellenfelem s ttri egy pajzst,ki vlasztja ki,hogy melyik legyen  az?

V: Te. ltalban nem tudod, hogy milyen krtyk a pajzsok, teht mindegy, hogy melyiket vlasztod. Viszont, ha kijtszottl egy olyan krtyt, ami lehetv tette, hogy megnzd ellenfeled pajzsait, lehet hogy fontos szmodra, hogy a lnyed melyiket trje t.

 

K: Milyen sorrendben trtnnek a dolgok, ha az egyik lnyen csinl valamit, amikor tmad?

V: Ha tmadni akarsz egy lnnyel, kivlasztod azt, tappeled s kivlasztod, hogy mit tmadjon. Ezutn minden hats letbe lp, ami akkor aktivldik, ha a lnyed tmad. Vgl az ellenfeled eldnti, hogy blokkolni akar-e az egyik lnyvel (feltve, hogy az „blokkol” lny).

 

K: Ha az egyik lnyem „dupla tr”, megtmadja az ellenfelemet s az els ttrt pajzsnak olyan „pajzs hatsa” van, ami a tmad lnyemet a temetbe kldi, akkor a msodik pajzs is ttrik?

V: Igen. Mihelyst egy „dupla tr” lny tmad s nem blokkoljk, letbe lp a hatsa, hogy „2 pajzsot ttr”. A pajzsok egyenknt trnek t, de mindkett ttrik, mg akkor is, ha kzben a tmad lny elhagyja a harci znt.

(Tudtad, hogy…? Az idzsi betegsgben szenved blokkolk tudnak blokkolni) KP

 

Evolcis lnyekkel kapcsolatos krdsek

 

K: Nem tallok egy evolcis lnyt sem. Hol vannak?

V: A Duel Masters kezd csomagban nincsenek evolcis lnyek, de a kvetkez pr kiegsztben lesz elegend.

 

K: Hogy idzek meg egy evolcis lnyt?

V: Ugyan gy, mint egy norml lnyhez, krtykat tappelsz, hogy az abbl kapott manval ki tudd fizetni az rt. A mank kzl legalbb 1-nek abbl a civilizcibl kell szrmaznia, amelyikbl a lny szrmazik. Ettl a lpstl kezdve, viszont mr klnbzik a folyamat. Az evolcis lnyre r van rva, hogy melyik fajbl fejldik ki. Az evolcis lnyt egy, a harci znban lv, olyan faj lnyre kell raknod, amilyen r van rva.

 

K: Egy olyan krtya, ami hat egy lnyre, hat-e az evolcis lnyekre is?

V: Igen. Az evolcis lny is minden szempontbl egy lny.

 

K: Ha az evolcis lnyem elhagyja a harci znt, akkor mi trtnik az alatta lv lnyekkel?

V: Ha tovbbfejlesztesz egy lnyt, az evolcis lny s az alatta lv krtyk egy krtynak szmtanak, amg el nem hagyjk a harci znt. Ha az evolcis lny elhagyja a harci znt, az alatta lv lnyek is vele mennek.

 

K: Ha az evolcis lny tkerl a mana znmba, akkor mi trtnik?

V: Az evolcis lny s az alatta lv lnyek is a mana zndba kerlnek. A mana zndban viszont mr kln krtyknak szmtanak.

 

K: Ha egy evolcis lny a paklim tetejre kerl, akkor milyen sorrendbe rakjam a krtykat?

V: Olyan sorrendbe, amilyenbe akarod. A pakli tulajdonosa dntheti el a krtyk sorrendjt.

 

K: Ha megidzek egy lnyt, aminek idzsi betegsge van s ugyanabban a krben rrakok egy evolcis lnyt, akkor tud-e az evolcis lny tmadni?

V: Igen. Az evolcis lnyek nem lesznek idzsi betegek, mg akkor sem, ha az a lny, amelyikbl kifejldtek, az volt.

 

Szablyok


Szablyok
Kpessgek

Paklilersok


Eserd Pakli
A Hall Hvsa Pakli
Arcadia Vdelmezi
A ht krtyja

Mg nincs j krtya

 

Jtkok


Srkny vs. srkny
Vilgjr Rothus
Puzzle
 

Kifestk


Rothus, the Travaler
Bolshack Dragon
Mighty Shouter
Aqua Sniper
Shobu
Mimi
Rekuta
Cool Stuffs
 
Szavazs
A ht krtyja...
Melyik legyen a kvetkez ht krtyja?

Bolzard Dragon
King Tsunami
Gandar, Seeker of Explosions
Kachua, Keeper of the Icegate
Stallob, the Lifequasher
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor – kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény – minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség